„Słodki, słodszy… cukrzyca”.

„Słodki, słodszy… cukrzyca”

Tak brzmi edukacyjno-informacyjna kampania Narodowego Funduszu Zdrowia we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Diabetyków, której celem jest promocja zmian w  stylu żywienia oraz uświadomienie jak dużo cukru spożywamy bezwiednie.

Kampania ma na celu budować społeczną świadomość o najczęstszych i najbardziej zgubnych nawykach, wprost przyczyniających się do otyłości i cukrzycy oraz uczyć nowych korzystnych zdrowotnie nawyków.

W ramach kampanii propagowany jest spot „Nie przesadzaj, nie przesładzaj!” a także w programie Pytanie na śniadanie w TVP2 od 16 listopada prowadzone są rozmowy na temat dosładzania po nagradzanie dzieci słodyczami.

Musimy bowiem mieć świadomość i liczyć się z tym, że nadmierna ilość substancji słodzących w naszej diecie wywołuje bardzo poważne schorzenia, które generują z kolei wiele innych chorób współtowarzyszących, niosących spustoszenie w zdrowiu, a często odbierających także życie.

Na cukrzycę choruje prawie 60 mln osób na świecie, w Polsce jest to 2,86 mln., otyły jest co 4 Polak.

Otyłość i cukrzyca typu II, której zapobieganie i leczenie są dużym wyzwaniem obecnych czasów, to tylko niektóre skutki diety bogatej w cukier.

Eksperci nie mają wątpliwości – wojnę z tą chorobą wygra się profilaktyką i edukacją.

Wszelkie materiały można znaleźć na stronie: https://akademia.nfz.gov.pl/sroda-z-profilaktyka/

Antycukrzycowa 10 zdrowia

Profilaktyka i edukacja

Bądź świadomym konsumentem

 

Skip to content