Podstawowa Opieka Zdrowotna
w Bielsku Podlaskim,
Kleszczelowska 1,
17-100 Bielsk Podlaski,
85 – 833 – 43 – 77,
kom. 731 - 065 - 500
PUNKT SZCZEPIEŃ TEL. 570 877 100
Lekarze przyjmujący:
Koordynator POZ- lek. Katarzyna Ignatiuk, specjalista w dziedzinie medycyny rodzinnej,
lek. Mirosława Jakubowska, specjalista w dziedzinie pediatrii,
lek. Grzegorz Reszetnikow, specjalista chorób wewnętrznych.
Położna środowiskowa:
Agnieszka Stokowska, specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa ginekologiczno-położniczego.
Podstawowa Opieka Zdrowotna
w Bielsku Podlaskim – filia w Orli,
Bielska 18a,
17-106 Orla,
tel. (85) 739 – 20 – 83,
Lekarze przyjmujący:
Koordynator POZ filia w Orli- lek. Katarzyna Ignatiuk, specjalista medycyny rodzinnej,
lek. Alicja Szczepanowska, specjalista medycyny rodzinnej.
Położna środowiskowa:
Agnieszka Stokowska, specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa ginekologiczno-położniczego.
Podstawowa Opieka Zdrowotna w Brańsku,
Jana Pawła II 10,
17-120 Brańsk,
tel. (85) 655 – 05 – 22,
kom. 575 -703- 500
PUNKT SZCZEPIEŃ TEL. 731 096 500
Lekarze przyjmujący:
Koordynator POZ w Brańsku- lek. Ewa Kierdelewicz, specjalista medycyny rodzinnej, specjalista w zakresie chorób zakaźnych
lek. Ahmad Issa
Położna środowiskowa:
mgr Małgorzata Kowalczuk, specjalista w dziedzinie pielęgniarstwa środowiskowego.
DEKLARACJE WYBORU ŚWIADCZENIODAWCY POZ
Każda osoba posiadająca ubezpieczenie w NFZ ma prawo (nie częściej niż 2 razy w ciągu roku kalendarzowego*) wybrać jednego lekarza, jedną pielęgniarkę i położną POZ. Przy składaniu deklaracji do przychodni nie ma obowiązku wyboru placówki medycznej najbliższej miejscu zamieszkania.
Dzieci przed ukończeniem 3 miesiąca życia, nieposiadające numeru PESEL, zgłaszane są
na podstawie numeru PESEL rodzica lub opiekuna prawnego.
Świadczenia gwarantowane lekarza podstawowej opieki zdrowotnej obejmują:
*Przy każdej kolejnej zmianie deklaracji pacjent jest zobowiązany uiścić opłatę w wysokości 80 zł.
W przypadku, gdy zmiana następuje z przyczyn niezależnych od pacjenta, zostaje on z w/w opłaty zwolniony.
Świadczenia pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej obejmują:
Świadczenia położnej podstawowej opieki zdrowotnej obejmują:
Świadczenia pielęgniarki/higienistki szkolnej:
Teleplatforma Pierwszego Kontaktu
W razie nagłego pogorszenia stanu zdrowia, poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej, Pacjent ma możliwość skontaktowania się z Teleplatformą pierwszego kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny, ogólnopolski numer TPK: 800 137 200 pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ oraz w weekendy, święta oraz inne dni ustawowo wolne od pracy - całodobowo.
Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom. Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych w naszym kraju. Połączenia z zagranicy nie są obsługiwane.
Porady udzielane są w kilku językach:
Teleplatforma nie zastępuje świadczeń udzielanych przez nocną i świąteczną opiekę zdrowotną, której zadania pozostają bez zmian. TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że porady udzielane są przez telefon.
Podczas porady telefonicznej, w razie potrzeby, pacjent może otrzymać e-receptę,
e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
Zasady działania Teleplatformy pierwszego kontaktu
Po połączeniu z nr TPK 800 137 200 pacjent słyszy krótki komunikat, informujący
o dodzwonieniu się na Teleplatformę pierwszego kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent może wybrać język, w którym będzie udzielana porada.
W pierwszej kolejności z pacjentem łączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadza wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas tego połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną poradę, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić zaleceń co do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które mogą zagrażać życiu i zdrowiu, poinformuje pacjenta o konieczności pilnego kontaktu z numerem alarmowym 112, w celu wezwania zespołu ratownictwa medycznego.
Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.
Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Jeśli w ocenie lekarza, pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem, może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Gdy będzie potrzeba pilnej interwencji medycznej, lekarz może również zalecić kontakt z nr 112 i wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Z usługi Teleplatformy pierwszego kontaktu mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, TPK oferuje udzielanie porad przez wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Aby skorzystać z porady pielęgniarki/położnej lub lekarza w ramach Teleplatformy poprzez wideoczat należy wejść na stronę internetową Narodowego Funduszu Zdrowia (www.nfz.gov.pl).
Na wskazanej stronie, w prawym górnym rogu, znajduje się zakładka dedykowana Teleplarformie pierwszego kontaktu. Po kliknięciu tejże zakładki Pacjent zostaje przeniesiony
na podstronę dedykowaną TPK: (https://www.nfz.gov.pl/kontakt/teleplatforma-pierwszego-kontaktu/), gdzie znajduje się na dole strony odnośnik, po kliknięciu którego Pacjent może połączyć się z tłumaczem Polskiego Języka Migowego, a następnie z personelem medycznym. Tłumaczenia w ramach Usługi wykonywane są przez doświadczonych tłumaczy Polskiego Języka Migowego (PJM). Treści tłumaczone przez tłumaczy języka migowego są traktowane jako poufne i nie są udostępniane osobom trzecim.